Home Actueel Vraag & Aanbod Join the KozieCrowd

08 april 2019

Join the KozieCrowd

De KozieCrowd live! Via deze pagina is alle informatie te vinden en kun je ons ondersteunen.  Dit is de allereerste crowdfunding-campagne waarmee Kozie geld ophaalt om nog meer mensen het gevoel van thuis te laten ervaren door middel van de Kozie producten. 

Na de succesvolle lancering van Kozie afgelopen september gaan wij de volgende stap maken. En dit willen wij gaan doen met hulp van de KozieCrowd. Lees hieronder meer en meld je aan via deze link om op de hoogte te blijven van de start van de campagne.


Kozie’s verhaal

Wij zijn Roos, Tim en Tom en wij hebben begin 2018 Kozie opgericht. Kozie komt voort uit het kunstwerk Tactile Orchestra dat Roos en Tom hebben gemaakt; een kunstwerk dat op aanraking reageert middels melodieën. Dit kunstwerk heeft onder andere in Museum Arnhem en het Cooper Hewitt Smithsonian New York gestaan. Wat Tactile Orchestra extra bijzonder maakt als kunstwerk is het feit dat we niet alleen reacties uit de wereld van kunst en cultuur kregen, maar ook uit de zorg.

Vanuit zorginstellingen die werken met mensen met Alzheimer en Dementie kregen we veel vragen over de techniek, geluid door aanraking, uit het kunstwerk en de mogelijkheden daarvan voor hun cliënten. Mensen met Alzheimer/Dementie kunnen namelijk door het horen van bekende geluiden en melodieën een veilig en vertrouwd gevoel terug krijgen wat ze vaak moeten ontberen; het gevoel van thuis.

Op verzoek van deze zorginstellingen hebben wij daarom de afgelopen jaren gewerkt aan de doorontwikkeling van onze technieken uit het kunstwerk naar producten voor mensen met Alzheimer en Dementie. Hieruit zijn de Kozie producten ontstaan; een kussen en een wandobject, respectievelijk de KozieMe en de KozieWe, die beide reageren op aanraking met bekende geluiden en melodieën. De KozieMe is bovendien qua geluiden te personaliseren op de gebruiker.
 

Kozie nu

De Kozie producten zijn nu een half jaar op de markt en mogen al binnen meerdere instellingen bijdragen aan een betere kwaliteit van leven voor de bewoners. En niet alleen binnen de instellingen zetten we ons voor de kwaliteit van leven. Al onze producten worden namelijk gemaakt in lokale werkplaatsen met een sociaal karakter. Hiermee willen wij ook bijdragen aan een zo groot mogelijke impact met onze producten en productieprocessen. Om zo, samen met ons team, het welzijn van mensen een vast en blijvend onderdeel laten worden in de zorg en binnen de verschillende productielijnen. Kijk voor meer informatie over Kozie en onze missie en visie op www.kozie.com.


Wat de volgende stap is:

Met de lancering van onze producten hebben we ons gericht op mensen met Alzheimer en Dementie. Maar we krijgen inmiddels ook aanvragen vanuit de zorg voor mensen en kinderen met een verstandelijke en/of ernstige meervoudige beperking. We weten door pilots dat onze producten ook uitermate geschikt zijn in de zorg voor deze mensen en willen onze producten ook graag aan hen het gevoel van thuis kunnen bieden.


Help jij ons helpen?

Blijf op de hoogte via deze link.  Jij kan ons helpen deze doelen te bereiken. Vanaf 8 april starten we met onze crowdfunding. Je kan al meedoen vanaf 1 euro! Je helpt dan niet alleen ons om onze doelen te bereiken, maar je hebt ook jezelf op financieel gebied. Over een periode van 6 jaar geven wij de inleg terug met een totaalrendement van 24%. Daarnaast geven we de volgende KozieCadeaus weg:
  • Vanaf 1.000 euro: (max 250 beschikbaar) We nodigen je jaarlijks uit voor de Kozie Kijkdag met hapje en drankje.
  • Vanaf 5.000 euro: (max 50 beschikbaar) Je mag een KozieMe kado geven aan iemand waarvan jij vindt dat diegene hem verdient.
  • Vanaf 20.000 euro: (max 10 beschikbaar) Je mag een KozieWe kado geven aan een zorginstelling waarvan jij vindt dat deze hem verdient.


Terug naar het overzicht

Auteur:
Tom Kortbeek
Kozie

Publicatie over partner(s):


Tags

Health Valley Partners